Jaka reklama internetowa?

Reklama internetowa, jak sama nazwa wskazuje, używa jako medium Internetu i strony World Wide Web. Służy ona przede wszystkim do docierania do użytkowników Internetu, oraz pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów. Jest również doskonałym sposobem promowania marki, produktu, bądź strony internetowej. Reklama internetowa jest systemem i usługą bardzo powszechną. Korzysta z niej bardzo wiele firm prosperujących na rynku, niezależnie od branży i oczekiwanych efektów. Reklama internetowa swe działanie opiera na kilku metodach, między innymi są to: wysokie pozycje stron internetowych w wyszukiwarkach, oraz marketing oparty na poczcie elektronicznej.

internet
Zdjęcie ze strony Pixabay.com

Emisję, zarządzanie kampaniami reklamowymi oraz raportowanie i wyniki pracy umożliwia specjalne narzędzie, którym jest adserwer. Każda reklama internetowa cechuje się nieograniczonym zasięgiem geograficznym, dzięki czemu ma szansę dotrzeć do internautów na całym świecie. Początki reklamy w Internecie oparte były głównie na poczcie elektronicznej. Z czasem jednak rozwijała się ona, a w 1993 roku powstała przeglądarka internetowa, o nazwie Mosaic, która posiadała możliwość wyświetlania grafiki. Koniec dwudziestego wieku zaowocował kolejnymi osiągnięciami. Reklama internetowa przyjęła wówczas po raz pierwszy formę baneru. Baner umożliwia przekazanie w sposób graficzny informacji a jednocześnie jest odnośnikiem do strony promującej dany produkt, czy usługę. Obecnie istnieje wiele form reklamy internetowej oraz wciąż powstają nowe. Jedną z nich jest często stosowany Smart Link.

Występuje tu słowo kluczowe, a dzięki kliknięciu na jego treść pojawia się dymek z tekstem, grafiką i logo. Klasycznymi rodzajami reklamy internetowej są: reklama graficzna cechująca się animacjami, wizualizacjami, reklama kontekstowa dająca możliwość opisu specyfiki działania firmy, reklama za pomocą poczty elektronicznej i pod postacią upominków online. Ważnym elementem reklamy internetowej są także programy lojalnościowe i partnerskie. Programy lojalnościowe oferują korzyści klientom, którzy stale korzystają z usług lub produktów danej firmy. W tym celu stosują różnego typu rabaty, upusty i upominki. Programy partnerskie zaś nagradzają pozyskiwanie nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *